راهنماي ‌چينش بلندگوهاي رايانه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
راهنماي ‌چينش بلندگوهاي رايانه
نوشته شده در 7 آذر 1389
بازدید : 56
نویسنده : مولوی

راهنماي ‌چينش بلندگوهاي رايانه
1- وضعيت چينش ايده‌آل


در وضعيت ايده‌آل، مبل راحتي اصلي مورد استفاده تماشاي صفحه نمايش يا تلويزيون، در مركز يا در انتهاي اتاق پذيرايي قرار مي‌گيرد. بلندگوهاي پشتي (rear) بايد در پشت يا دو طرف مبل و رو به طرف شنونده و ترجيحا روي پايه و يا قفسه ديواري باشند. انجام اين كار تضمين كننده دريافت بهترين تن (tone) و بالانس صداي شما از بلندگوهاست كه اغلب با محدوديت‌هايي در فركانس پاسخگويي مواجه هستند.

 محلي كه بايد جفت بلندگوهاي استريوي جلويي (front) را قرار دهيد، در 2 طرف صفحه نمايش است با يك بلندگوي مركزي (center) كه مستقيما در زير يا بالاي صفحه نمايش قرار دارد. در حالي‌كه فركانس‌هاي بالا و متوسط بسيار وابسته به جهات هستند، دقتي كه آنها در اشاره به جهات از خود نشان مي‌دهند، هرگز در مورد فركانس‌هاي بم (bass) صادق نيست. بر اين اساس بلندگوي ساب (subwoofer) مي‌تواند در هر نقطه‌اي از اتاق قرار گرفته و در عين حال نيروي بالقوه‌اش را حفظ كند.

2- چينش كنجي (گوشه‌اي)

بهترين جا براي تلويزيون‌هاي لامپي (CRT) گوشه اتاق پذيرايي است و تا زماني كه از گذاشتن بلندگوهاي سينماي خانگي مربوط به رايانه مركز رسانه در كنار آن حرفي به ميان نياورده‌ايد، در جايگزيني آن با صفحه نمايش‌هاي تخت LCD يا LED، به هيچ مشكلي برنمي‌خوريد، اما هرگز چينش ايده‌آلي نخواهيد داشت. براي داشتن بهترين نتيجه و دوري از بازتاب‌هايي كه موجب تاخير و اختلال در صدا مي‌شوند، سعي كنيد تا وضعيت همه اشيا و مبلمان اتاق كاملا منظم و متقارن باشد و آنقدر بلند گوها را بين آنها جابه‌جا كنيد تا به بهترين وضعيت چينش و كيفيت صدا دست يابيد. در اين مورد تنظيمات خودكار دستگاه‌هاي AV reciver صدا خيلي به درد بخور هستند.

3- چينش در مكان‌هاي L شكل

يك اتاق پذيرايي L شكل، شما را با پيچيده‌ترين و مشكل‌ترين وضعيت براي چينش بلندگوهاي سينماي خانگي مواجه خواهد ساخت. بخش خالي اتاق فركانس‌هاي بمي را كه از بلندگوي ساب مي‌آيند مي‌بلعد، قادر است تا صداي حاصله از چينش بلندگوهاي شما را ضعيف كند. بنابراين براي چنين محيطي يك سينماي خانگي را انتخاب كنيد كه گستره پخش فركانسي عظيم‌تر از بلندگوهاي ساتلايت معمولي داشته باشد. يك راه حل ديگر اين است كه تا جاي ممكن جفت بلندگوهاي استريوي جلويي را در جهت حفظ ثبات شكل استريوي قضيه روي محل اصلي نشيمن اتاق پذيرايي متمركز كنيد. اين كار را مي‌توانيد با جابه‌جايي بلندگو‌ها و مبلمان و تغيير فواصل بين آنها تا آنجا ادامه دهيد كه كيفيت صداي حاصله رضايت شما را كاملا جلب كند.

منبع:

http:‌/‌‌/‌smartcomputing.com



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: